.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دور نمای یک همبستگی ماندگار در استان ؛
عبور موفق از پیک تابستان با همراهی مردم و مدیریت جهادی در توزیع برق مازندران
شمال نیوز : مدیریت جهادی در توزیع برق مازندران و صرفه جویی مردم خوب استان ، دو بال عبور از پیک مصرفی تابستان 97 می باشد که بدون تردید با نموفقیت سپری خواهد شد .....
عبور موفق از پیک تابستان با همراهی مردم و مدیریت جهادی در توزیع برق مازندران

شمال نیوز : در تعریف «مدیریت» چنین گفته اند: «فرآیند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه ریزی و سازماندهی و بسیج منابع و امکانات و هدایت و کنترل آن که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول، صورت می گیرد.

مدیریت می تواند در اشکال گوناگون، نمایان شود؛ اما زمانی می تواند جوابگوی دغدغه های متدیّنین در جامعه اسلامی باشد و دستاوردهای بزرگ مورد انتظار آنان را تحقق بخشد که با سبغه اسلامی همراه گردد، مدیریت اسلامی، نظام ارزشی ثابت و لایتغیری است که ریشه در نیازهای ثابت و جاودان انسان داشته، مبتنی بر فطرت و خلقت بوده و توسط وحی و کتاب و سنت، تنظیم می گردد، تمایز این نوع مدیریت با نظام های مدیریتی دیگر در این است که این نوع مدیریت، ناشی از نظام ارزشی مبتنی بر فرهنگ و تمدن اسلامی است.

اگر مدیریت جهادی یا همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، مشکلات کشور، در شرایط کنونیِ فشارهای خباثت آمیزِ قدرت های جهانی و در شرایط دیگر، قابل حل است.

حضرت علی (ع) می فرماید: «اَلشَّرَفُ بِالهِمَمِ العالیهِ لا بِالرِّمَمِ البالیهِ؛ شرافت به همت های بلند است، نه به (تفاخر به گذشتگان) و استخوان های پوسیده آنان.» بنابراین هر فرد یا جامعه ای به اندازه تلاش و همتی که از خود نشان می دهد به قله های رفیع شرافت و موفقیت، دست خواهد یافت.

قطعاً کارهای بزرگ در هر جامعه ای، نتیجه همت های والا و عالی و به تعبیر مقام معظم رهبری همت جهادی افراد در جامعه خواهد بود؛ «با حرکت عادی نمی شود پیش رفت؛ باحرکت عادی و احیاناً خواب آلوده و بی حساسیت نمی شود کارهای بزرگ را انجام داد؛ یک همت جهادی لازم است، تحرک جهادی و مدیریت جهادی برای این کارها لازم است. حرکتی که می شود باید علمی، پر قدرت، با برنامه و هم مجاهدانه باشد.

خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق مازندران از جمله اداراتی است که دارای مدیری جهادی و انقلابی و به دور از مسائل سیاسی در حال خدمت رسانی به مردم می باشد و همواره در اقدامات جهادی و گروهی پیشرو بوده و با خلوص نیت بدون هیچ توقعی توانسته در اسرع وقت وظایف محوله را با بالاترین کیفیت ممکن به انجام برساند.

با نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق، برای مدیریت در مصرف برق و عبور از پیک تابستان نیازمند همکاری مردم هستیم تا بتوانیم مصارف غیر ضروری را در ادارات و منازل مدیریت کرده و شاهد عبور از پیک تابستان بدون خاموشی باشیم.

شاه بیت سخنان حضرت امام خمینی(ره) از همان روزهای اول انقلاب و پیرو آن بیانات مقام معظم رهبری این بوده و هست که پیشرفت و سازندگی در کشور، بدون مشارکت مردم امکان پذیر نمی باشد.

به این علت، یکی از اصول اولیه و ویژگی های اساسی مدیریت جهادی، مشارکت و حضور مردمی و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، عزم ملی می باشد؛ «آنچه برای بنای زندگی و سازندگی آینده مورد انتظار است، بدون مشارکت مردم تحقّق پذیر نیست... بدون حضور مردم کار پیش نخواهد رفت و مقصود تحقّق پیدا نخواهد کرد. مردم در گروه های گوناگون مردمی با اراده و عزم راسخ ملّی می توانند در مدیریت مصرف برق نقش آفرینی کنند.

کلام آخر ؛

و در کلام آخر اینکه ، مدیریت جهادی در توزیع برق مازندران و صرفه جویی مردم خوب استان ، دو بال عبور از پیک مصرفی تابستان 97  می باشد که بدون تردید با نموفقیت سپری خواهد شد .

از همکاران رسانه ای خود می خواهم همچون گذشته توزیع برق مازندران را یاری رسان باشند و مردم استان را به صرفه جویی و مصرف بهینه برق تشویق و ترغیب نمایند .

محمدرضا فرجی – فعال رسانه ای


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.